Jak snížit riziko chřipky – zinek a vitamin C

Koloidní zinek » Jak snížit riziko chřipky – zinek a vitamin C

Zinek je unikátní biogenní prvek, který má v těle celou řadu funkcí – od regulace správného působení inzulínu, až ke stimulaci mužského pohlavního hormonu a potlačování zánětů pleti.
 
Hladina zinku v těle však klesá vlivem cigaretového kouře, alkoholu i zvýšené konzumace cukru. Cigarety, alkohol a velká množství cukru oslabují naši imunitu, vždyť nejednou onemocníme chřipkou anebo rýmou právě jejich zásluhou.

Co radí poradce pro výživu Ing. Ivan Mach, CSc.?

„Po tabletách se zinkem bychom měli sáhnout vždy po každé větší oslavě nebo hostině. Když se vrátíte poněkud rozjařeni z nějaké zábavy, banketu či plesu, nezapomeňte na pastilku se zinkem a vitaminem C, kterou nechejte dlouho rozpouštět pod jazykem, než doma spokojeně usnete. Uvidíte, že se ráno neprobudíte s protivným škrábáním v krku.“
 

Jak snížit riziko chřipky

 
Jak je to možné? Jak zinek, tak vitamin C příznivě ovlivňují naši imunitní soustavu a zejména sezónnězlepšují obranyschopnost proti nachlazení a chřipkám. Kombinováním obou látek lze dosáhnout značně lepšího účinku, než užíváním každé z nich zvlášť. Zinek je nezbytný pro správné fungování bílých krvinek typu T, které bojují proti bakteriím a virům, které vnikly do organizmu. I vitamin C je důležitý pro imunitní soustavu. Podporuje tvorbu bílých krvinek, které pomáhají v boji proti nachlazením a infekcím.
 

Nechybí vám zinek?

 
O tom, jak je pro nás zinek důležitý, nás přesvědčí skutečnost, že je součástí více než 200 enzymů v našem těle. Je také obsažen v důležitých hormonech - inzulínu, růstovém hormonu a dokonce v mužském spermatu.
 

Jak zjistíme, že ho máme ho dostatek, když je tak důležitý?

Dejme slovo odborníku na výživu Ing. Machovi: „Jíme-li hodně ryb, mořských plodů, kvalitního masa, semen (např. dýně), ořechů nebo obilných klíčků, nemusíme si dělat starosti. Zinek, jehož doporučená denní dávka je 15 mg, nám asi nechybí. Zinek se však z potravin rostlinného původu špatně vstřebává. Mívají s ním paradoxně problémy ti, kteří kladou důraz na vyšší příjem zeleniny a ovoce, což by jinak bylo zcela v pořádku. Proto bychom se měli zamyslet nad tím, zda zinek nedoplňovat nějakými přípravky zejména v době chřipkových epidemií a v obdobích, kdy je naše obranyschopnost snižována stresem, únavou, prodělanou chorobu nebo když jsme strávili nějaký čas na lůžku a vracíme se postupně do normálního života.“
 

Zkraťte dobu nastuzení na polovinu!

 
Bylo zjištěno, že pastilky se zinkem, podávané osobám s rýmou, zkrátily její léčení na polovinu. Necháme-li přípravek se zinkem zvolna rozpouštět v ústech (nejlépe pod jazykem), posílíme tím obranyschopnost sliznic horních cest dýchacích natolik, že se můžeme úplně vyhnout chřipkám a nastuzení v právě probíhajícím kritickém podzimním období. Když ucítíme, že na nás něco „leze“ , lze zcela zastavit počínající infekci užíváním pastilek se zinkem, obsahujících obvykle ještě vitamín C. To je aktuální právě v probíhajícím období plískanic či očekávané zimy „na blátě“, kdy jsme nejvíce ohroženi chřipkovými epidemiemi, rýmou a nastuzením. Proč bychom tedy ještě více nepodpořili svoji imunitní schopnost?
 
Zdroj: www.pharmanord.cz
Řadit podle||
Zobrazit všechno | Stránky:
Zobrazit všechno | Stránky:
  • Přidat odkaz na:
  • facebook.com